Poprvé jsme se zúčastnili veletrhu Antique na jaře tohoto roku. A protože od našich zákazníků byly pouze pozitivní ohlasy, rozhodli jsme se v účasti pokračovat. Jako obvykle se veletrh koná v Novoměstské radnici, nyní v termínu od 14. listopadu do 17. listopadu. Naše místo bude stejné jako na jaře, v nejkrásnější prostoře a to v bývalé kapli s barokní freskovou výzdobou.
Nyní jsme se rozhodli, že na veletrh přivezeme i kolekci šperků. Specializujeme se především na zlaté briliantové šperky a to jak historické, tak i moderní. Špičkovou ukázkou meziválečného klenotnictví je platinový náramek ve stylu art deco, na kterém je celkem téměř 14 karátů diamantů starého briliantového brusu. V nabídce máme také několik prstenů se solitérními kameny o velikosti nad jeden karát. Nechybějí ani šperky se safíry, rubíny a smaragdy, o které je v poslední dob stále větší zájem.
Z užitého umění se nám podařilo nashromáždit kolekci z 16. – 18. století, kterou nazýváme kabinet sběratele. Nejstarší je železná šperkovnice z 2. poloviny 16. století z Norimberku, která je v perfektním původním stavu, navíc plně funkční (viz foto). Dále nabízíme sběratelský unikát – barokní křesadlovou pistoli signovanou Adam Mercle z Karlových Varů. Pistole nese saský erb, byla zhotovena pro příslušníka tohoto dvora kolem roku 1720. Na českém trhu vzácná je i podmalba s motivem Jupitera s nymfou. Pochází z 2 poloviny 17. století, nejspíše z Neapole, kde byly významné dílny pracující touto nezvyklou technikou.
Vrcholným galerijním dílem, které na veletrhu budeme vystavovat, je Pohled na chrám svatého Štěpána ve Vídni od českého rodáka Ferdinanda Lepiého (1824 – 1883) z roku 1867. Malíř se specializoval na městské veduty, které promalovává s biedermeierovou pečlivostí a líbezností. Nejznámější jsou jeho prozářené pohledy na Pražský hrad. Ferdinand Lepié strávil část života ve Vídni, kde maloval i nabízený obraz. Autor obraz oživil půvabnou figurální stafáží zobrazující procesí s prapory, typické je jeho pojetí sytě modré oblohy s jemnými bílými obláčky.
Rádi kombinujeme staré a nové, kontrastem k této starožitné kolekci bude zajímavé ateliérové sklo z předchozích desetiletí. Jádrem této nabídky je autorské sklo pocházející z pozůstalosti po významné historičce užitého umění a průkopnici ateliérového skla Aleně Adlerové. Jedná se sice o komorní předměty, ale pro dané autory zcela typické – miska od Jitky Forejtové, Objekt od Dalibora Tichého nebo miska od Oldřicha Lípy. Unikátní je zlacená porcelánová váza navržená Petrem Babákem v roce 2010, která byla cenou Czech Grand Design, kterou získala právě Alena Adlerová. Dále nabízíme skleněné objekty od Bořka Šípka, Jany Voldřichové, Filipa Nízkého nebo Miloslava Klingera. Nás nejvíce oslovila sytě modrá váza od Anny Matouškové s názvem Blue Island Vase z roku 2001.